Slip angsten, få en rask krop og et autentisk liv

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

Vidste du, at vi mennesker i udgangspunktet ikke er bygget til at tænke negativt? I min dagligdag møder jeg mange mennesker med angst. De oplever stor smerte, og angsten afholder dem fra at leve et autentisk liv – det liv de er bestemt til at leve – fordi de har lukket ned for deres krop og deres følelser. Det kan vi lave om på.

Angst er blot en tanke
Hver bekymring, angst og tvivl du har, er i virkeligheden blot en tanke, der er skabt af de oplevelser af fiaskoer, du føler, du har været igennem tidligere. Vores hjerne er designet til at huske fiaskoer.

Igennem årene udvikler vores frontallapper sig og den højre frontallap har en tendens til at genere negative tanker på baggrund af de oplevelser, som vi har eller har haft i vores liv. I den venstre frontallap skabes motivation, beslutning, glæde, handling og lignende.

I det øjeblik vi tænker en negativ tanke, transporteres tanken videre til den bagerste del af vores hjerne, hvor vores angstcenter sidder. Angstcenter kan ikke skelne mellem virkelighed og fiktion, og behandler tanken som om, at det er virkelighed. Det opfattes som om, at du bliver ”truet”, og hjernen lukker helt automatisk ned for vores handlingsevne, motivation, glæde osv. Bliver du ”hængende” alt for længe i den negative tanke, som reelt ikke er virkelig, stopper du al positiv udvikling af dig selv.

Woman with yellow umbrella smiling as raining

Et eksempel på negativ tænkning og hvordan det afholder os fra at leve et autentisk liv: ”Jeg melder afbud til familiens tur i Tivoli på søndag – jeg har her 5 dage forinden tjekket vejrudsigten og de lover regnvejr. ”

Du kan træne din hjerne til at slippe negative tanker herunder angst. Det gør du bl.a. ved at skabe mange positive billeder af, hvad du kan: Hvad hvis nu det ikke bliver regnvejr? Hvad hvis nu du får en god dag, hvad hvis nu stressen eller angsten ikke styrer dig, hvad hvis nu du klarer jobbet osv. osv.

Hvad kan du gøre her og nu?
I min e-bog ”Hvad hvis nu du kan” finder du en masse konkrete værktøjer til at ændre dine tanker og din bevidsthed så du kan leve et autentisk liv.

Mit bedste råd er:

  • Mindmappe den dag, hvor du følte dig fuldt ud til stede, glad, autentisk, afslappet, uden smerter osv.
  • Sæt et overordnet mål: Hvad vil du forvandle? Hvor vil du gerne hen?
  • Ud fra din mindmap øvelse vælger du fem drivkræfter, som du vil føle fremadrettet efter din forvandling.
  • Vælg nogle kendte personer, som repræsenterer det, du gerne vil opleve eller nå. Find billeder og sæt dem op et sted, hvor du bemærker dem hver dag.
  • Vælg et mantra, der sikrer, at du bevarer fokus f.eks.: “Hvorfor lever jeg et autentisk liv…”
  • Brug 5 minutter hver dag på at visualisere dig at leve et liv, hvor du er glad, tilfreds, smertefri osv.
  • Lav en plan.

Vil du et skridt dybere? Vegetativ træning.
Er du klar til at gå et skridt dybere og slippe alle gamle negative mønstre, som din hjerne har gemt og som du og din krop styres af, så skulle du prøve vegetativ træning.

Vegetativ træning er en vejrtrækningsmetode, som er effektiv til at igangsætte en reorganisering af hele vores organisme. En smart måde at lade vores krop reparere sig selv og restrukturere vores hjerne. Organismens funktionsniveau øges gradvist igennem træningssessionerne, og som tillæg igangsættes en foryngelsesproces.

En session varer omkring 45 min. Træningen foregår liggende på en briks. Der er ingen berøring i træningssessionen.

Udover at slippe gamle negative mønstre er udbyttet ved vegetativ træning:

  • Smidige og fleksible bevægelser
  • Større mentalt styrke
  • Skærpet fokus
  • Hurtigere reaktion
  • Mere energi
  • Velfungerende krop
  • Et liv i balance

Er du klar til at skabe dig et autentisk liv? Tænke mere positivt? Book tid til vegetativ træning her.

Følg mig på Facebook og del gerne videre.

Tilbud!

Prøv en Online QUICK session

Køb 30 minutters sparring til din jobsøgning fra en erfaren headhunter – Lige nu kun 450 kr!